dag 3, mina resor

oj, jag har inte vart utomlands så jätte mycket, och nästan bara till frankrike men kan berätta lite ändå.
2001(?) var jag på kanarieöarna. det var min första utlands resa, eller jag kanske vart i danmark finland och norge osv men med flygplan! jag kommer inte ihåg så mycket därifrån och har inga bilder. men jag kommer ihåg att jag var med i nån sorts bamse klubb och åt spaghetti med händerna.
2005 åkte jag till frankrike första gången, jag firade min 9:års dag där minns jag. åkte dit med några kompisar från skåne, oscar filip och axel.
2006 åkte jag till paris med paula + en familj till. vi gick på disneyland och jag tror min mamma blev rånad, haha jag kunde varken sova eller äta den kvällen, rädd som jag är.
samma år åkte jag till samma ställe som året innan i frankrike. åkte med oscar filip och axel igen men eftersom mina kusiner var i spanien bilade vi dit på min 10-års dag och stannade där i kanske två dagar.
2007 åkte jag återigen till frankrike men med angelica och paula. vi hade otroligt roligt kommer jag ihåg, och tadaaaam jag firade min 11-års dag där! senare åkte min och paulas familj vidare till cannes och var där i nån vecka, vi var också nån dag i monaco.
2008 åkte jag till london med min familj och firade min mammas 40-års dag. det var en av mina bästa resor, jag älskar london!
2009 det var ärligt talat den bästa resan. jag åkte med sara och angelica till frankrike (samma ställe igen )  och vi hade så otroligt kul. lagade egen mat, var där på nationaldagen, skrattade, allt var perfekt!
2010 okej den här resan var nog lika bra som den till frankrike. åkte till grekland med paula och vi båtluffade. och det är inte lika hemskt som det låter jag lovar! det var varmt som sjutton och detv ar så otroligt fin utsikt överallt. jag blev faktiskt lite småkär i grekland. och jag lovade mig själv att åka dit fler gånger, när jag blir äldre alltså.
oj såg att det blev rätt många resor, kändes fler när man skrev ner alla! men nästa sommar åker jag förmodligen till frankrike med sara angelica och kanske paula. åh fan akta er säger jag bara!


min 9-års dag, frankrike 2005
söta tjejer, paris 2006
två bilder från frankrike + spanien 2006
frankrike 2007, teater och fejktuttar
london eye och en madeleine som är vädigt hjödrädd!
frankrike 2009
och sist grekland 2010

Kommentarer
Postat av: sara

fan va grymt om det blir i år med, just nu sitter det en väldigt glad sara här!

2010-12-08 @ 17:49:08
URL: http://ssarabergmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0